Manažerské a marketingové poradenství Jiřího Jemelky - business strategie růstu
Bylo by pro Vás zajímavé zvýšit prodej ve Vaši firmě, zvýšit tržby?
Asi si pomyslíte: „Pro koho by to nebylo zajímavé?“ Přesto jen velmi málo podnikatelů a manažerů využívá marketingové poradenství či jinou formu spolupráce se specialisty, kteří se zabývají oblastí zvýšení tržeb a redukce nákladů. Proč? Nedůvěra, špatné zkušenosti, nedostatek času...
Klientům jsem pomohl formou poradenství zvýšit tržby v jejich firmách, třebaže se na začátku spolupráce dívali na celý projekt se stejnou nedůvěrou s jakou se možná právě Vy nyní díváte na tyto řádky. Např. v jedné firmě z Prahy (cca. 35 zaměstnanců) se díky vzájemné spolupráci podařilo během tří měsíců zvýšení tržeb o 18%. Jednalo se o jeden segment trhu, což v konečném důsledku znamenalo měsíční zvýšení prodeje o 90.000Kč – za rok to dělá 1.080.000Kč navíc!!! Teď nejde o konkrétní částky, které výše uvádím. Představte si, o kolik korun by se zvýšily tržby ve Vaší firmě, pokud by se Vám díky mému poradenství podařilo zvýšit tržby o 18%? Je pro Vás tato částka zajímavá? Jistě si dokážete představit, jak byste tyto dodatečné finance využili...
Možná patříte k těm, kteří mají špatné zkušenosti s poradenstvím
V roce 2005 si marketingové poradenství objednala známá vzdělávací firma - jedna z největších na trhu v ČR – která realizuje semináře zaměřené na manažerské dovednosti, obchodní dovednosti, komunikační dovednosti atd. Součástí jejího portfólia služeb jsou konference a workshopy. Přestože má tato firma kontakty na mnoho trenérů, konzultantů a specialistů namanagement, marketing a obchod, vybrala si pro projekt inovace prodejního systému s cílem zvýšit tržby o 20% poradenství na www.btci.cz. Jak projekt dopadl se můžete dočíst v přiložené referenci.
V roce 2006 jsem realizoval projekt ve firmě X-Sport s.r.o., jejíž majitel Ing. Radovan Vávra byl v letech 2000/2001 předsedou představenstva a generálním ředitelem Komerční banky, a.s. Lidovými novinami byl Ing. Vávra vyhodnocen jako bankéř roku 2001 v ČR. Tým jeho manažerů byl označován za nejefektivnější v zemi. Tento bankéř roku si pro svůj projekt revitalizace firmy vybral poradenství ode mne. Více opět viz reference
Z novějších projektů uvedu tento příklad. V roce 2008 začala formouporadenství spolupráce s jedním klientem, jehož jedna z divizí se zaměřuje na prodej lepidel firmám působících v průmyslovém odvětví. Přestože se jedná o obor, ve kterém se silně projevily důsledky celosvětové krize, podařilo se po intenzivní práci nejen obrátit klesající trend tržeb klienta... během necelých tří měsíců se zvýšily tržby postupně o 16%, 38% a díky další práci až na růst o 66% oproti předchozímu období. Na rok 2010 pak byl stanoven velice smělý prodejní plán (navýšení o 20% oproti roku 2009), a i tento plán byl na konci roku překonán o dalších 32%!!! V číselném vyjádření se jedná o 4mil.Kč nárůst v tržbách. Poradenství externích konzultantů se sem tam vyplatí. :-)
Výše uvedené příklady nejsou pouhou výjimkou. U 80ti% klientů v roce 2011 dochází k nárůstu tržeb nebo k růstu čistého zisku. Nejedná se o žádné kouzla ani o štěstí, které je určeno druhým, nikoliv Vám. Znalost marketingu a řízení firmy, tvrdá práce, disciplína a kus božího požehnání přináší výsledky. Vezměte si za příklad zemědělce. Pokud dobře a dostatečně hluboko zaseje a ví, jak se o setbu pravidelně starat (a skutečně se poctivě stará), pak je reálná šance na dobrou úrodu. Ve firmách to funguje obdobně. Musíte však mít znalosti, disciplínu, píli a zodpovědnost. Znalosti klientům poskytnu. K disciplíně a píli motivuji, když se snažím jít příkladem a kontroluji zadané úkoly. K zodpovědnosti povzbuzuji, když na sebe beru splnění úkolů, které jsou v rámci spolupráce pro klienty opravdu obtížné. Myslím si, že právě osobní angažovanost a plnění obtížných úkolů pro mé klienty jsou často tím rozhodujícím bodem zlomu, který rozhoduje o tom, zda nakonec dosáhneme dobrých výsledků či nikoliv. Zkrátka a dobře, tam kde se láme chleba, si chci pohlídat, že vše proběhne tak, jak má. V takové chvíli se již nejedná o poradenství, ale o výkonnou exekutivu, kterou klientům poskytuji.
Takto bych mohl pokračovat, úspěšné projekty v roce 2012 zejména ve firmě Lena Chemical s.r.o., MFP s.r.o., PeMaP s.r.o., atd. V roce 2013 se jednalo o firmy LD okna a.s., Sezako Přerov s.r.o., Right Power Energy s.r.o., apod. V roce 2014 je aktuálně nejúspěšnějším projektem ten ve společnosti J.A.P. schody s.r.o. Referenci si můžete prohlédnout ZDE.
Autor: Ing. Bc. Jiří Jemelka, MBA