Aktuální várka sta ekologických škodovek je jen částí zakázky na celkem 600 bílozelených octavií, které by mělo Tick Tack Taxi koupit během tří let.
První plynové modelů Octavia G-TEC však dorazila se zpožděním tří měsíců, Tick Tack Taxi je mělo mít k dispozici už na konci loňského roku. „Škoda Auto nestačí vyrábět,“ poznamenal pro Lidovky.cz majitel taxislužby Radim Jančura.
Nyní musí tato auta udat pražským šoférům.
Jedno z aut Škoda Octavia G-TEC v barvách Tick Tack Taxi, které dorazilo v rámci první várky z celkových 600 objednaných vozů.
„Máme kampaň na nábor řidičů s nájmem auta za 9990 korun s DPH. Je to dlouhodobě garantovaná cena. Cílem je rozdat prvních 200 aut,“ popsal svou strategii. Řidiče Tick Tack Taxi chce motivovat, aby nemuseli šidit zákazníky.
Jeho cílem je, aby na konci letošního roku měl ve flotile 600 aut – škodovek i vozů Audi.
Loni jezdilo v Praze pro Jančurovu firmu kolem stovky limuzín značky Audi a zhruba a stejný počet řidičů. Taxislužba však nevydělávala a musela přejít z nákladného zaměstnaneckého systému tradičnímu modelu OSVČ běžnému u ostatních firem z oboru.
Jančura bude přetahovat 'voňavé' taxikáře. Nabízí tisícovku za dispečink |
Radim Jančura vstoupil do světa pražské taxislužby před více než dvěma lety. V malé firmě Tick Tack Taxi si koupil většinový podíl a vyhlásil smělé cíle: očistit pověst metropolitních taxikářů jasně deklarovanými cenami, striktním používáním GPS navigací a hlavně řidiči nezatíženými minulostí ze služby v jiných pražských taxislužbách, které zaměstnal. Dnes to považuje za svou největší manažerskou chybu.
Dříve se v jednom taxíku střídalo více řidičů, po přechodu k OSVČ už má každý svůj vůz pronajatý.
Doplněním firemní flotily o octavie na plyn CNG chce Tick Tack Taxi pokrýt poptávku po levnější jízdě. Škodovky by měly podle původních plánůvozit lidi po objednání skrze mobilní aplikaci za osmnáct korun za kilometr, luxusnější limuzíny Audi za 25 korun.
Řidiče se snaží Jančura především přetahovat konkurenci, čímž se ani moc netají. Proto měsíční pronájem Škody Octavie nabízí za necelých deset tisíc včetně pojištění, dispečinku a dalších poplatků. Poukazuje na to, že někteří jeho rivalové si jen za dispečink řeknou osm tisíc měsíčně.
Jančurovo tvrzení o levnější nabídce už dříve zpochybnil majitel největší pražské taxislužby AAA Radiotaxi Jiří Kvasnička.
„U nás se poplatek za dispečink pohybuje mezi 3,5 až osmi tisíci měsíčně. Pronájem Škody Octavie ale vyjde jen na sedm tisíc,“ uvedl Kvasnička. V metropoli pod jeho značkou jezdí zhruba 1200 šoférů.
Tablet na nepoctivce
Taxikářů je nyní v metropoli podle odhadů profesních organizací kolem pěti tisíc. Někteří však vozí lidi jen příležitostně, třeba u příležitosti velkých koncertů nebo významných sportovních zápasů.
Jančura plánuje své řidiče hlídat například s pomocí zákaznického tabletu, na němž si může pasažér v průběhu cesty kontrolovat projížděnou trasu. Na konci jízdy pak dostane účtenku s takzvaným Trip ID, s jehož pomocí si může následně zkontrolovat trasu a cenu.
Jančura si zakládá i na tom, jak budou jeho řidiči vypadat. „Chceme řidiče, který voní a auta, která voní. Za podmínky, které nabízíme, žádáme, aby řidiči nekradli a dělali kvalitní služby,“ popsal už dříve.
JANČURŮV BYZNYS
|