Google vyškolí další milion Evropanů, v Česku odstartuje program Digitální garáž
Český Google zahajuje nový celoroční vzdělávací program, jehož hlavním pilířem bude posílení digitálních dovedností podnikatelů, firem a studentů.
Podle Evropské komise téměř polovina (47 %) evropské populace nemá dostatečné digitální dovednosti. Přitom právě na úroveň těchto znalostí bude v blízké budoucnosti kladen důraz až na 90 % pracovních pozic. Evropská komise také uvedla, že kvůli těmto mezerám v digitální gramotnosti uchazečů bude do roku 2020 až 900 000 neobsazených pracovních míst.
Internet nabízí každému příležitost podnikat s globálním dosahem, propojit se s novými zákazníky nebo sdílet vlastní tvorbu. Z tohoto důvodu si v roce 2015 Google stanovil neskromný cíl digitálně vzdělat jeden milion Evropanů. "Pokud hovoříme o digitálních dovednostech, nemáme na mysli pouze specifické obory jako programování, kódování a softwarový vývoj. Základní digitální gramotnost dnes rozhoduje o rozvoji byznysu nadnárodních společností i drobných podnikatelů," říká Matt Brittin, prezident společnosti Google pro region EMEA.
"Přestože je Česko malá země, patří mezi nejinovativnější internetové trhy a poptávka po digitální gramotnosti zde dramaticky roste. Digitální dovednosti jsou totiž stále zásadnější pro udržení konkurenceschopnosti, ať jste podnikatel, zaměstnanec nebo student. Věřím, že investice do digitální gramotnosti podpoří prosperitu českých firem doma i v zahraničí," říká Taťána le Moigne, ředitelka českého Googlu.
Prvním krokem programu je zpřístupnění bezplatné online vzdělávací platformy pod názvem "Digitální garáž" i pro české zájemce. Platforma obsahuje snadno pochopitelná edukační videa a kvízy. Obsah kurzu si navíc zájemci mohou přizpůsobit podle vlastních potřeb. V průběhu následujících měsíců se platforma bude vyvíjet a obohacovat o nový lokální obsah. "Název platformy souvisí s tím, že spousta úspěšných firem kdysi začínala v garáži. Budeme rádi, když ta naše Digitální garáž pomůže českým firmám a podnikatelům začít novou etapu v jejich byznysu a dosáhnout většího úspěchu, než zatím možná předpokládali," říká Michal Zachar, marketingový manažer Googlu pro Česko a Slovensko.
Digitální garáž byla vytvořená ve spolupráci s digitálními experty, odborníky na vzdělávání, psaní i uživatelské prostředí a je navržená tak, aby nevyžadovala žádnou technickou zdatnost uživatele. Nabízí celkem 89 lekcí rozdělených do 23 témat. Výuka začíná představením příležitosti na internetu a postupně uživatele seznamuje s konkrétními nástroji, které uživateli mohou pomoci uspět na internetu. Konkrétně se kurzy dotýkají e-mailového marketingu, reklamy ve vyhledávání, analýzy dat, využití mobilních webů a aplikací nebo posilování byznysu pomocí sociálních médií. Každá lekce má dvě části – několikaminutové výkladové video dostupné i ve formě přepisu a přímo navazující kvíz, který ověří vaše nově nabyté vědomosti. Na úspěšné absolventy Digitální garáže pak čeká všeobecně uznávaný certifikát o znalostech online marketingu.
Kurz se vyhýbá nesrozumitelnému technickému žargonu a jednotlivé problémy vysvětluje na situacích ze života. Jednotlivé kurzy totiž vycházejí ze zkušeností majitelů malých firem. Obsah pokrývá i služby a nástroje mimo platformy Googlu, jakými jsou např. Seznam, Facebook nebo Twitter. Celý program je k dispozici zcela zdarma.