Amazon spouští své tržiště v češtině. Pomůže menším prodejcům proniknout do zahraničí.
Praha - Tisícům českých, převážně menších obchodníků se výrazně usnadní cesta k zákazníkům v celé Evropě. Největší světový e-shop Amazon spouští své tržiště Marketplace v češtině, píší dnešní Hospodářské noviny. A hlavně prodejcům umožní využít klíčovou službu: obchodník dodá zboží do jednoho ze skladů Amazonu a ten se už postará o zabalení a doručení objednávky po Evropě.
"Při prodeji v jiných zemích české firmy často bojují s bariérami. V Evropě jsou jimi zejména vysoké dopravní náklady a potřeba lokálního zastoupení. Tento krok Amazonu pomůže firmám bariéry překonávat a významně růst," uvedl Karel Havlíček, šéf Asociace malých a středních podniků a živnostníků.
Stovky českých výrobců už na Amazonu několik let své zboží prodávají. Tyto firmy si ale převážně vyhledával a oslovoval sám Amazon. Šlo vesměs o větší, zejména výrobní společnosti. Obdobu systému Amazon Marketplace v Česku nabízí například Aukro a stejný koncept rozvíjí i další domácí e-shopy, třeba Mall.cz.
Z pohledu nakupujících se zatím nic nemění. Amazon neuvedl, kdy spustí českou verzi objednávkového systému.
autoři: Milan Mikulka, Michal Šenk