Na internetu nikdy nenakupovalo jen sedm procent Čechů
S nákupem online má zkušenost 93 procent české populace. Dvě pětiny (40 procent) si produkty a služby zajišťují přes internet velmi často. Ukázal to průzkum společnosti MasterCard na reprezentativním vzorku 1007 respondentů starších osmnácti let, který uskutečnila agentura g82. Téměř každý den přitom internet podle průzkumu používá 94 procent respondentů.
Nikdy na internetu nenakupovalo šest procent mužů a osm procent žen, zatímco loni to bylo šest procent mužů a 13 procent žen. Polovina respondentů považuje nákupy na internetu za bezpečné, 36 procent si není jisto. Dalších 14 procent respondentů tento způsob za bezpečný nepovažuje, ale přesto jej využívá.
Z průzkumu vyplynulo, že typický online nakupující z České republiky je člověk mezi 30 a 39 lety se středoškolským či vysokoškolským vzděláním, bydlí ve městě nad 100 000 obyvatel a má příjem více než 18 000 korun měsíčně.
Lidé nakupující na internetu si nejčastěji pořizují elektroniku (56 procent), oblečení a módní doplňky (42 procent), domácí spotřebiče (29 procent), produkty v internetových aukcích (27 %), kosmetiku a parfémy (26 procent) a vouchery na slevových serverech (26 procent). V porovnání s rokem 2014 se letos zvýšil online nákup knih a hudebních nosičů, hraček a potřeb pro děti, lístků na kulturní akce, sportovního vybavení a zájezdů.
Oproti loňskému roku stouplo využívání online plateb (z 26 na 29 procent), nárůst zaznamenaly i digitální peněženky. Postupně klesá podíl plateb v hotovosti (25 procent lidí využívá dobírku, 14 procent platí při vyzvedávání zboží například v kamenné pobočce). Čtvrtina lidí platí převodem z účtu na účet.
autor: Ekonomika