Pokud tento trend nenásledujete sami, určitě alespoň znáte ve svém okolí někoho, kdo tak činí. A ne náhodou to bývají lidé kybernetiky znalí. Řeč je o zakrývání čoček notebooků a telefonů, respektive předních kamer mobilních přístrojů. Ty jsou dnes naprostým standardem a prolomit jejich snímání na dálku rozhodně není tím největším oříškem pro piráty digitální doby.
Nyní podobný trend zasahuje i segment osobních aut. U tohoto typu dnes už spotřebního materiálu samozřejmě kamerové systémy nejsou žádnou novinkou, můžete jich mít klidně hned několik kolem dokola. Usnadňují parkování, pohyb v terénu a třeba ve vozech Citroën umí i z výroby nahrát průběh nehody či jiné situace. Ovšem Volvo kamery namíří na řidiče.
Nová Volva budou moct mít kamery zabudované i v A-sloupku, což v duálním systému umožní přesnější snímání.
Také snímání řidičova stavu už poslední vozy s asistentem bdělosti používají, ovšem jedná se o infračervené senzory. Švédové však podle informací britského magazínu Car chtějí u svých modelů roku 2019, tedy vyrobených ještě do konce poloviny letošního roku, použít jako součást příplatkové výbavy vyspělejší technologie s chytřejším softwarem.
Jedna z kamer má být jako na přiložené fotografii v horním rohu čelního skla, druhá pak na A-sloupku. Systém je ještě ve vývoji a automobilka se o jeho funkci zatím příliš nešíří. Podle Atifa Rafiqa, šéfvývojáře automobilky, však dokážou odhadnout i aktuální zdravotní stav člověka a mnohem přesněji zvládnou sledovat, kam se řidič dívá, a zdali se věnuje řízení. „Kamery mohou být použity i k rozpoznávání obličeje. Nasednete a auto ví, kdo jej bude řídit. Podle toho se kompletně nastaví,” naznačuje pro CAR Magazine Rafiq.