Motorátna v Untertürkheimu je jedna z největších na světě a její součástí je i výroba převodovek, náplň práce se tu ale postupně změní. Daimler chce tyto produkty nahradit jednouššími, elektrickými motory.
Pro firmu to kromě investic do nových linek znamená jednu zásadní změnu. Na výrobu pohonů pro elektromobily bude potřebovat výrazně méně než současných 19 tisíc zaměstnanců.
Daimler už jedná s odboráři o tom, jak továrnu promění. Zatím nebude na první pohled nic patrné, firma totiž ještě posiluje výrobu spalovacích motorů. Současně se ale závod bude připravovat na přechod směrem k elektromobilitě.
Škoda ElektroAsi čtvrtinu produkce Škody Auto budou v roce 2025 tvořit elektromobily nebo hybridy. Vyrábět by se měly v Mladé Boleslavi. Ve čtvrtek to uvedl předseda představenstva Škody Bernhard Maier. Škoda již dříve oznámila, že první vůz s hybridním pohonem uvede na trh v roce 2019 a elektromobil by měl přijít vzápětí. V roce 2025 by měla mít v nabídce čtyři až pět vozů na elektrický pohon. Prvním hybridem má být model Superb, následovat bude mimo jiné velké SUV Kodiaq, které Škoda začíná dodávat letos. Jako elektromobil se již vyrábí sesterský model Škody Citigo, Volkswagen up!, automobilka ale podle neoficiálních informací vyvine čistě na elektřinu zcela nový vůz. Zdroj: ČTK |
„Je to další krok k zajištění naší konkurenceschopnosti v nové době elektrické mobility,“ řekl Markus Schäfer, člen představenstva divize osobních aut Mercedes-Benz.
V továrně vznikne nové technologické centrum pro elektrické pohony nazvané E-Technikum, současně začne i výroba dílů a celých modulů pro elektromobily. Mercedes podle dohody dál navýší výrobu úsporných spalovacíh motorů.
Mercedes už ale odstěhuje část výroby z motorárny jinam, aby uvolnil místo pro elektromobily. „Zaměstnancům, kterých se dotkne přesun, nabídneme práci v podobné oblasti nebo ve zcela nových oblastech elektrické mobility,“ uvedla firma v tiskové zprávě.
„Je to důležitý signál pro budoucnost. Nastavujeme kurz pro alternativní a bezemisní pohony,“ řekl Wolfgang Nieke, šéf podnikové rady závodu Untertürkheim.
Tiskové prohlášení nemluví o tom, kolik lidí bude firma na výrobu elektrických pohonů potřebovat. Jejich produkce je ale jednodušší a očekává se, že automobilky budou potřebovat mnohem méně lidí než dosud. V Německu jde o velké téma, které řeší tamější politici a průmyslníci už několik měsíců, uvádí například list Stuttgarter Nachrichten.